Gianmarco Navarini
Position
Assistant Professor in Cultural Sociology, Etnography and Discourse Analysis at the University of Milan Bicocca.
Research activities and skills
Food and Wine Culture, Etnography, Discourse Analysis, Rituals and Everyday life.
Most Relevant Publication
Navarini G. (forthcoming), The un-speak-able language of united sensing: taste the wine!. In R. Finnegan (ed), The integration of consciousness in dreaming, death and music, Cardiff, University of Wales Press
Navarini G. (2016), Sinestesia e senso pratico della descrizione. Come fanno gli assaggiatori di vino a dire quello che dicono, Etnografia e Ricerca Qualitativa, 1
Navarini G. (2015), I mondi del vino. Etnografia dentro e fuori il bicchiere, Bologna, Il Mulino
Navarini G. (2015), Immaginario e pratiche sociali: note sulla sensibilità dei mondi del vino, Quaderni di teoria sociale, 2, 77-95
Navarini G., Domaneschi L. (2014), Buono da mangiare, buono da raccontare. Per una sociologia della narrazione gastronomica, in Quaderni dell’Accademia Nazionale della Cucina